Landing page: Zaujme vaša vstupná stránka?

Je vaša landing page zaujímavá?

Landing page je dôležitejšia ako by ste si možno mysleli. Je tým čo návštevník vidí na stránke ako prvé. Dlhé roky sa traduje, že na zaujatie zákazníka máte mystických desať sekúnd (vraj už len osem). Desať sekúnd, aby ste ho presvedčili, že práve vaša stránka je tá správna, nie je veľmi veľa času. Čo návštevníka prinúti prehliadnuť si vašu webovú stránku a neodísť? Čo je dôležité, aby ste rozhodnutie „odísť“ zmenili na „zotrvať“? Veľké množstvo detailov, na ktorých toto rozhodnutie stojí žiadny webdizajnér nedokáže ovplyvniť. Dobrá správa je, že rovnako veľké množstvo ovplyvniť môžete.

Prvý dojem je dôležitý. Spomínaných desať sekúnd sa v súčasnosti pri množstve stránok, ktoré sa nachádzajú na internete, mení na päť sekúnd a možno aj menej. Čas sa kráti, nároky stúpajú. Návštevníci webových stránok hľadajú záchytné body a smery, ktorými sa vydať. Príležitosť ukázať im práve v tejto chvíli cestu je neopakovateľná. Optimalizácia vašej vstupnej stránky sa preto stáva kľúčovou.

Čo je vstupná stránka (landing page)?

Na začiatok si povieme čo vstupná stránka nie je. Množstvo ľudí si vstupnú stránku stotožňuje s titulnou stránkou. V niektorých prípadoch sa naozaj stretnete s tým, že titulná stránka zastupuje vstupnú stránku. Tento model však nie je správny. Každá z nich totiž má svoje vlastné funkcie, ktoré sú pre konečné rozhodovanie návštevníka veľmi dôležité. Titulná, resp. úvodná stránka (homepage) je dôležitá v rámci SEO (poskytuje vyhľadávačom meta tagy a  kľúčové slová) a slúži ako pomyselný „rozcestník“ vťahujúci návštevníka do hĺbky webu.

A čo teda vstupná stránka, cieľová stránka alebo anglicky používaný výraz landing page, je? Týmto názvom sa označuje stránka, na ktorú prichádza návštevník, keď klikne na reklamný odkaz. Takouto reklamou môže byť napríklad banner, newsletter, platený odkaz alebo PPC inzerát. Jej hlavnou úlohou je zaistiť konverziu bežného náhodného návštevníka na vášho zákazníka.  Vstupná stránka je priestor, kde môžete svojho návštevníka presvedčiť k vyplneniu formulára, k zaregistrovaniu sa na Váš web a pod.

Ako má landing page vyzerať?

Aj napriek tomu, že neovplyvníte veľkú časť v rozhodovacom procese vášho návštevníka, môžete dodržiavaním jednoduchých rád zvýšiť šancu, že sa rozhodne na vašej stránke zostať a stane sa vašim zákazníkom.

 

 

Využite výhody, ktoré vám ponúka vstupná stránka. Zaujmite svojich návštevníkov a získajte prostredníctvom nej nových zákazníkov. Máte obavy, že to nezvládnete sami? Nechajte si pomôcť od profesionálov. Tí už vedieť ako vytvoriť či vylepšiť vašu vstupnú stránku.

Späť k článkom