Je vaša landing page zaujímavá?
Landing page je dôležitejšia ako by ste si možno mysleli. Je tým čo návštevník vidí na stránke ako prvé. Dlhé roky sa traduje, že na zaujatie zákazníka máte mystických desať sekúnd (vraj už len osem). Desať sekúnd, aby ste ho presvedčili, že práve vaša stránka je tá správna, nie je veľmi veľa času. Čo návštevníka prinúti prehliadnuť si vašu webovú stránku a neodísť? Čo je dôležité, aby ste rozhodnutie „odísť“ zmenili na „zotrvať“? Veľké množstvo detailov, na ktorých toto rozhodnutie stojí žiadny webdizajnér nedokáže ovplyvniť. Dobrá správa je, že rovnako veľké množstvo ovplyvniť môžete.
Prvý dojem je dôležitý. Spomínaných desať sekúnd sa v súčasnosti pri množstve stránok, ktoré sa nachádzajú na internete, mení na päť sekúnd a možno aj menej. Čas sa kráti, nároky stúpajú. Návštevníci webových stránok hľadajú záchytné body a smery, ktorými sa vydať. Príležitosť ukázať im práve v tejto chvíli cestu je neopakovateľná. Optimalizácia vašej vstupnej stránky sa preto stáva kľúčovou.
Čo je vstupná stránka (landing page)?
Na začiatok si povieme čo vstupná stránka nie je. Množstvo ľudí si vstupnú stránku stotožňuje s titulnou stránkou. V niektorých prípadoch sa naozaj stretnete s tým, že titulná stránka zastupuje vstupnú stránku. Tento model však nie je správny. Každá z nich totiž má svoje vlastné funkcie, ktoré sú pre konečné rozhodovanie návštevníka veľmi dôležité. Titulná, resp. úvodná stránka (homepage) je dôležitá v rámci SEO (poskytuje vyhľadávačom meta tagy a kľúčové slová) a slúži ako pomyselný „rozcestník“ vťahujúci návštevníka do hĺbky webu.
A čo teda vstupná stránka, cieľová stránka alebo anglicky používaný výraz landing page, je? Týmto názvom sa označuje stránka, na ktorú prichádza návštevník, keď klikne na reklamný odkaz. Takouto reklamou môže byť napríklad banner, newsletter, platený odkaz alebo PPC inzerát. Jej hlavnou úlohou je zaistiť konverziu bežného náhodného návštevníka na vášho zákazníka. Vstupná stránka je priestor, kde môžete svojho návštevníka presvedčiť k vyplneniu formulára, k zaregistrovaniu sa na Váš web a pod.
Ako má landing page vyzerať?
Aj napriek tomu, že neovplyvníte veľkú časť v rozhodovacom procese vášho návštevníka, môžete dodržiavaním jednoduchých rád zvýšiť šancu, že sa rozhodne na vašej stránke zostať a stane sa vašim zákazníkom.
- Vstupná stránka by mala vždy nadväzovať na reklamný inzerát alebo odkaz vo vyhľadávači. Môže to byť aj podstránka Vášho podporného webu, nie je pravidlom, že vstupná stránka musí byť súčasťou vašej hlavnej firemnej webovej stránky.
- Menej je viac. Snaha zvýrazniť všetky prvky vstupnej stránky má asi taký istý výsledok ako keby ste to na začiatku vzdali a nezvýraznili nič. Preto dobre zvažujte čo považujete za najdôležitejšie a vyberte na zvýraznenie len tieto body.
- Ľudia nečítajú všetky texty na stránkach. Sami to dobre poznáte. Množstvo textu skôr odradí ako priláka. Návštevníci obsah len zbežne poprezerajú. Používajte preto odrážky, kotvy, tzv. biele miesta (relaxačné pauzy pre oči), podnadpisy, drobkovú navigáciu, prehľadné menu …
- Poznajte svoj cieľ. Vstupná stránka by mala odrážať vašu snahu zasiahnuť špecifickú cieľovú skupinu. Ak cielite Vašu kampaň na viacero skupín, každej skupine ponúknite vstupnú stránku s odlišným obsahom.
Využite výhody, ktoré vám ponúka vstupná stránka. Zaujmite svojich návštevníkov a získajte prostredníctvom nej nových zákazníkov. Máte obavy, že to nezvládnete sami? Nechajte si pomôcť od profesionálov. Tí už vedieť ako vytvoriť či vylepšiť vašu vstupnú stránku.