Webdizajn a voľba farby teda úzko súvisia s cieľovou skupinou. Pri každej webovej stránke musíte myslieť na svoje publikum ako na jeden z najdôležitejších faktorov. Je prevažne mužské alebo ženské? Je to skutočne veľmi dôležité!
Farba na vašom webe ovplyvňuje návštevníkov!
Z výsledkov výskumu o pôsobení farieb vieme, že prvý názor si ľudia tvoria do 90 sekúnd, a že farba ovplyvňuje 90% ľudí, ktorí si tento názor tvoria. Na farbe teda skutočne záleží, môže byť totiž dôvodom vášho úspechu, ale aj zlyhania. Dobrý webdizajn je vždy vytváraný s ohľadom na to, koho chcete osloviť.
Genderové triedenie cieľovej skupiny je dôležitým krokom. Určite sa vám stalo, že ste s osobou opačného pohlavia diskutovali o nejakej farbe a nezhodli sa. Je to tým, že ženy a muži vidia farby inak. Práve vnímanie farieb je veľmi dôležitým psychologickým aspektom, na ktorý pri tvorbe webu nesmiete zabudnúť.
Webdizajn a farby: Ktoré sa nám páčia a ktoré nepáčia?
Viacero farieb vieme priradiť k pohlaviu aj bez použitia vedy. Keby sa vás opýtame, aká je ženská farba, ktorá vám napadne ako prvá? A mužská? V tomto prípade ani nepotrebujeme odpoveď. Tú už nám dali naše maminky s prvými dupačkami 🙂 .
Existuje však množstvo štúdií, ktoré pojednávajú o preferenciách farieb z hľadiska pohlavia. Nasledujúca grafika vám môže pomôcť. Znázorňuje obľúbené farby mužov a žien, ale rovnako farby, ktoré ich „odpudzujú“.
Farby, ktoré sa páčia:
Farby, ktoré sa nepáčia:
Stránka pre všetkých? Nie je to problém.
Vytvárate webdizajn a neviete si poradiť s farbou pre cieľovú skupinu mužov a žien naraz? Nie je to až také zložité. Vlastne by úplne postačilo, keby ste sa vyhli farbám, ktoré stereotypne prislúchajú niektorému pohlaviu. Váš webdizajn v prvom rade nesmie nikoho odradiť. A samozrejme nezabudnite sa držať svojich korporátnych farieb, aby ste nestratili svoju firemnú identitu.
PS: Z grafov si môžete všimúť, že muži nemajú v láske viac farieb ako ženy, najmä na tie typicky „ženské“ u nich nie sú populárne.
Pri ďalšom redizajne webu teda myslite aj na pohlavie publika a nechajte farbu, nech pôsobí.
- Aj u nás sme pred časom vypustili web venovaný ženám. Prezrite si ho v našom portfóliu.