Podpora predaja: Nájdite si cestu k srdcu zákazníka

Čo to vlastne podpora predaja znamená?

Podpora predaja v podstate patrí medzi spôsoby komunikácie na základe krátkodobých podnetov, ktoré sú zamerané na stimulovanie nákupu prostredníctvom pridanej hodnoty. V jednoduchosti ide o to, vyvolať v zákazníkovi túžbu resp. potrebu kúpiť si váš produkt tým, že k nemu pridáte niečo extra (napríklad darček, znovu použiteľné balenie, …)

Čo môže byť súčasťou podpory predaja?

Z múdrych knižiek vieme, že existujú dve skupiny, ktoré sa delia podľa toho, či majú nástroje podporiť nákupnú alebo predajnú činnosť. Prvou skupinou sú rabaty (zľavy z ceny). Aj tento nástroj má viacero druhov ako časové rabaty (napríklad sezónne) či množstevné…

Druhou skupinou nástrojou sú tzv. ostatné nástroje. Jedná sa o nástroje akými sú školenia zamestnancov, vzdelávanie, súťaže pre predajcov (najlepší poletí na Bali a tak), …

Ako môžete podporiť predaj vy?

Možností je naozaj neúrekom. Môžete vytvoriť vzorky vášho produktu, rôzne kupóny, organizovať súťaže, zľavniť tovar…

Proste urobte čokoľvek, čím pridáte vášmu produktu hodnotu naviac. Ale pozor! Ani podporu predaja nemôžete robiť len tak hala-bala. Je potrebné, aby ste si ju dobre naplánovali. Potrebujete vedieť, kde na trhu stojíte a proti komu „bojujete“. Musíte vedieť aj to, čo využíva vaša konkurencia a ako komunikuje, inak sa jej nebudete vedieť správne postaviť. Nezabudnite ani na zákazníkov, lebo práve o nich ide. Musíte pridať takú hodnotu, ktorá ich zaujme.  Na základe toho si môžete naplánovať to, akou cestou podporíte váš predaj. Chcete byť predsa úspešní.

Prečo je dôležitá a prečo stále funguje?

Podporou predaja môžete získať viac ako si myslíte. Žijeme totiž v dobe, kedy sú regály v obchodoch preplnené produktami. Vy potrebujete dosiahnuť to, aby si človek z tohto množstva vybral práve váš produkt. A mnohokrát si ho vyberie práve kvôli zľavám, darčekom, výhodnému baleniu, kupónu vo vnútri či súťaži. Čo vám budeme hovoriť, všetci vieme ako nakupujeme. A funguje to naozaj! Ľudia sme už raz takí. Ideme tam, kde máme pocit, že dostaneme viac.

 

usb-foto

Chcete podporiť predaj rozdávaním darčekov? Jednou z možností je nechať si vyrobiť USB kľúč na mieru. Tie na obrázku sme navrhli my.

V AnimaGrafe sa podpore predaja venujeme už dlhé roky. Ďalšie ukážky našich prác si môžete prezrieť na našej webovej stránke.

 

Späť k článkom