Existuje mnoho dôvodov prečo by mala byť vaša propagácia kreatívna. Hoci sa hovorí, že všetko dobré bolo už vymyslené, stále existujú možnosti ako svojho zákazníka príjemne prekvapiť. Kreativita je veľmi dôležitá.
„Kreativita je dušou každej reklamy či brandingu…“
Kreativita je vlastne základom všetkého, čo sa týka komunikácie vašej značky. Je tým, čo dodá vašej značke život. Nudná a fádna propagácia dnes už nikoho nezaujíma. Svojej značke vždy potrebujete dodať niečo, čo kričí „toto sme my“. Je to totiž jeden zo spôsobov, ako získať miesto v srdciach svojich zákazníkov.
Kreativita je naozaj dôležitá naozaj už pri prvom vizuále, pri celkovej grafickej komunikácií, webe, či podpore predaja. Každá oblasť marketingu by mala byť poznačená kreatívnym myslením.
Nezabudnite…
Nikdy nesmiete zabudnúť na to, že každá vaša reklama bude na konečného spotrebiteľa nejakým spôsobom vplývať. Reklama, grafika či branding majú totiž dôležitú a zásadnú úlohu pri budovaní obrazu o vašej značke. Pri tvorbe dobrej propagácie sa preto musíte zamyslieť nad všetkými možnými vecami, aby vás rýchlo sa meniaci konkurenčný svet nepohltil.
Prizvite si na pomoc kreatívnych ľudí…
Je samozrejmé, že každý človek je iný. Tých kreatívnych veľmi jednoducho rozpoznáte. Určite máte aj vy vo svojom okolí niekoho, kto má stále bláznivé nápady, ktoré na ľudí proste fungujú. Nezáleží na tom či takýto človek chodí v luxusnom obleku alebo pracuje s lopatou v ruke. Tvoriví ľudia majú proste isté, ľahko identifikovateľné osobnostné rysy. Mnohokrát ich nazývame talent.
Avšak pozor. Netvrdíme tým, že máte budúcnosť svojej značky zveriť do rúk hocikomu. To rozhodne nie. V reklame je dôležité aj to, aby takýto človek bol zodpovedný a vedel o procese jej tvorby čo najviac. V tomto prípade je najlepšie vyhľadať profesionálov, ale s prvotným nápadom si môžete nechať pokojne poradiť aj doma. 🙂
4 dobré rady …
Uviesť produkt na trh, alebo zvýšiť jeho predaj nemusí byť vždy jednoduché. Pokiaľ chcete vyniknúť držte sa aspoň týchto 4 rád.
Propagujte produkt, ktorý je pre zákazníka relevantný
Čo vlastne úzko súvisí s definíciou cieľovej skupiny. Vymyslite takú propagáciu, ktorá bude vhodná. Povedzme si pravdu, krmivo pre mačky budete na výstave psov propagovať asi zbytočne.
Pre zákazníka by mal byť prísľubom niečoho
Niečoho dobrého? Niečoho navyše? Alebo niečoho, čo proste splní jeho potreby.
Nenechajte ho „žiť“ samostatne
Žiadny produkt nebude žiť vlastný život bez vašej pomoci. Podpore ho. Vymyslite spôsob propagácie, ktorý bude pre zákazníka príťažlivý. Alebo ho v obchode umiestnite zaujímavých spôsobom.
Umiestnite produkt tak, aby bol v centre pozornosti
Vaša tvorivosť musí byť v pohotovosti aj v tomto prípade. Na skrývačku sa s vami žiadny zákazník hrať nebude. (Jedine, že by ste to urobili cielene a aj to podporili reklamou)
Niekedy sa proste nedá – nezúfajte
Nemajte strach ak si príliš dlho lámete hlavu a dobrý nápad stále nikde. Nesiľte to! Nevystavte sa riziku, že v zúfalej situácií sa doslova chytíte niečoho, čo sa vám v danej chvíli zdá ako dobrý nápad, ale v skutočnosti to nebude fungovať.
Oddýchnite si, choďte sa zabaviť, uvoľnite sa. Kreatívne nápady často krát prídu práve vtedy, keď ich nečakáme. Aj v psychológii tvorivosti sa spomína, že tie najlepšie nápady prichádzajú niekde v druhej časti tvorivého procesu.
Na záver vari už len odporúčanie. Nechajte si poradiť odborníkmi. Naozaj. Pri víne v obývačke dokážete s priateľmi vymyslieť naozaj super veci, ale každá profi agentúra vie lepšie ako ich zrealizovať.