AnimaGraf - fullservisová reklamná agentúraAnimaBlog

Nie je žiadnou novinkou, že s príchodom sociálnej siete TikTok sa toho veľa zmenilo a v súčasnosti sa javí ako najväčšia konkurencia pre Instagram. Obidve sociálne siete sa však snažia neustále napredovať a aj tento rok nám prinesú množstvo noviniek, na ktoré sa teraz spoločne pozrieme.

Začneme Instagramom…

Šéf Instagramu Adam Mosseri, prezradil čo môžeme od našej obľúbenej sociálnej sieti očakávať v roku 2022, a ktorým prioritám sa z hľadiska vývoja bude venovať špeciálna pozornosť. Vo svojom odkaze spomenul tieto nasledujúce:

instagram-g518bd1c70_1920

Video & Reels

Po príchode TikToku a jeho krátkych videách sme mohli zaznamenať určitú zmenu aj na Instagrame, nakoľko vznikli nové Reels a množstvo ďalších inovatívnych funkcií, ktoré nám dnes aplikácia ponúka. Adam Mosseri hovorí o tom, že v budúcnosti môžeme očakávať nárast Reels, pričom IGTV už nemusia byť také úspešné, nakoľko ich väčšina divákov považuje za prehnane dlhé. Videá a Reels sa tento rok teda rozhodne nebudú zanedbávať a sme nesmierne zvedaví, s čím nás známa platforma ďalej prekvapí.

Transparentnosť a kontrola

Aplikácia sa rozhodla tento krok neustále zlepšovať a začala s tým už od minulého roka, keď zaviedla niekoľko používateľských ovládacích prvkov vrátane skrytých slov v priamych správach, ako aj možnosť skrytia označenia ,,Páči sa mi to“ v príspevkoch a filtrovanie citlivého obsahu. V roku 2022 Instagram poskytne používateľom väčšiu kontrolu, pričom si budú môcť vybrať medzi obľúbenými, chronologickými alebo štandardnými algoritmami. Pre mnohých je to potešujúca správa, keďže sociálna sieť bola v minulosti skritizovaná kvôli rôznym informačným kanálom, ktoré riadil algoritmus a údajne poškodzovali tínedžerov. Uvidíme ako sa aplikácia k tejto problematike postaví do budúcnosti.

Niečo pre Instagramových tvorcov

Tento bod je určený prevažne pre creatorov, nakoľko by mal priniesť možnosti pre monetizáciu ich obsahu. Hovorí sa, že sociálna sieť je taká dobrá, ako sú jej tvorcovia, a tak sa Instagram rozhodol podporiť a odmeniť svojich kreatívnych ľudí. Pre Adama Mosseriho je jednou z najdôležitejších vecí pomôcť a uľahčiť používateľom uživiť sa na tejto platforme. Spôsob akým to chce docieliť je priviesť množstvo nových produktov na speňaženie autorov, a tým im čo najviac pomôcť zarobiť si na živobytie. Táto skutočnosť ho mimoriadne teší a nechajme sa prekvapiť, či sa s tým tento rok na sociálnej sieti stretneme.

S čím nás ešte môže prekvapiť naša obľúbená sociálna sieť?

girl-4530426_1280

Pokrok v správach

Množstvo užívateľov si všimlo veľké nedostatky, týkajúce sa správ a ich používania. Patria sem napríklad spamy od falošných profilov, ktoré nás denne otravujú a môžu byť skutočne nepríjemné. Ďalej používatelia upozornili na chýbajúcu funkciu hľadáčika podľa kľúčového slova a veľmi obmedzené možnosti v chate. Aplikácia má toho tento rok skutočne veľa na pláne, a tak dúfajme, že aj tento bod napraví čím skôr.

Novinka Grid

Veľa sa o tom hovorí, avšak v prvej polovici tohto roka sa už na 100% dočkáme.

Jedná sa o ľubovoľnom umiestnení príspevkov na našom profile. Onedlho si ich budeme môcť nastaviť podľa seba, a teda hýbať s nimi ako uznáme za vhodné. Tento krok ocenia predovšetkým influenceri, ktorí si veľmi radi premiestnia svoje posty kvôli zladenej grafike a celkovému ucelenému dojmu.

App-per-feed-Instagram-1024x684

TikTok nezaháľa

Zataľ čo Instagram rieši množstvo nových funkcií v aplikácii a v niektorých veciach sa snaží dobehnúť TikTok, tak populárna sociálna sieť oznámila veľkú novinku, z ktorej mnohí žasnú, a to v dobrom slova zmysle.

Sociálna sieť mieri do online gastro biznisu s názvom TikTok Kitchen a ide to rozbehnúť fakt vo veľkom. Do konca roka 2022 plánuje otvoriť cez 1 000 reštaurácií, ktoré budú fungovať na princípe online donášky. Prvé sa otvárajú už od marca a v ponuke sa bude vynímať menu zostavené podľa aktuálnych trendov. Samozrejme musíme prijať fakt, že spolu s neustále meniacimi sa trendami, sa bude meniť aj jedlo.

Zaujímavosťou je aj skutočnosť, že väčšina receptov bude pochádzať priamo zo sociálnej siete TikTok, podľa ktorých sa budú zamestnanci ďalej školiť.

Toto menu si bude možné vyskladať v aplikácii a medzi nimi nebudú chýbať ani chrumkavé cestoviny so syrom, či Feta Pasta, ktorá bola najvyhľadávanejším receptom minulého roka. Časť výťažku dostanú aj tvorcovia, ktorí samotné recepty vymýšľali.

How-is-TikTok-selling-burgers-in-the-name-of-Mr

 

Zdroje:

https://www.makeuseof.com/instagram-plans-for-2022/

https://www.theverge.com/2021/12/19/22845154/tiktok-kitchens-viral-food-ghost-kitchens

Zdieľaj na fejsbúku
Späť k článkom
AnimaGraf, grafické štúdio