corporate identity image corporate animagraf reklamna agentura graficke studio blog

Corporate identity alebo image NIE JE na nič

Pokiaľ už aspoň tušíte, čo je to corporate identity, ste na dobrej ceste k správnej a efektívnej komunikácii s vašimi zákazníkmi. Nenechajte sa však zmiasť názvom tohto článku. Corporate identity a image sú totiž dve rozdielne veci. Samozrejme, existuje medzi nimi úzky vzťah.

Čo je to corporate identity a prečo je taká dôležitá?

V prvom rade si tento pojem poďme preložiť do našej ľúbozvučnej slovenčiny. Corporate identity v jednoduchosti znamená „firemná identita“. Jej hlavnou úlohou je vytvoriť jednoznačnú prezentáciu spoločnosti. A nie len navonok. Každá firma by totiž mala dbať nie len o vonkajšiu komunikáciu, teda snahu odlíšiť svoju firmu od ostatných. Mali by ste pozerať aj na vnútornú komunikáciu, napríklad dbať o svojich zamestnancov. Ako jeden nemenovaný múdry pán v minulosti povedal: „Šťastný zamestnanec je dobrý zamestnanec“. A naozaj takto doslova vynašiel recept na zvýšenie produktivity práce.

Teraz už teda viete, že svätým poslaním firemnej identity je takáto dvojsmerná komunikácia. Sama o sebe je však akousi predstaviteľkou toho, bez čoho je podnikanie len chaosom – stratégie. Hoci je to kruté, bez firemnej identity je vaše podnikanie zbytočné. Zákazník vás nerozozná, tak ako by si vás mohol vybrať ? Ako už bolo spomínané, jedným z cieľov firemnej identity je vonkajšia komunikácia. Tá je pre váš biznis dôležitejšia ako si možno myslíte. Práve odlíšenie od konkurencie (samozrejme to pozitívne) vám zaručí pravidelný prísun zákazníkov. A čo viac. Verných zákazníkov.

Na jednoduchom príklade si ukážeme, o čom tu celý čas rozprávame. Predstavte si, že si k obleku obujete bežecké tenisky. Sedí vám táto predstava? Tak isto v podnikaní nemôžete komunikovať rôznymi spôsobmi. Dokonalým vzorom vám môžu byť mobilní operátori, ktorých nie je potrebné spomínať po mene. Vidíte farbu, viete kto to je. Prídete na predajňu a viete či ste v správnej alebo v konkurenčnej a nemusíte pritom vidieť veľký svietiaci nápis nad vchodom.  Príde vám domov leták? Viete si ho priradiť. Vidíte oblečenie zamestnanca? Taktiež viete, do ktorej spoločnosti patrí. A TAKTO SA TO SPRÁVNE ROBÍ. Páni a dámy, poriadok proste musí byť.

 

A čo teda ten imidž? To, že je potrebné ho mať, vám hovoriť nemusíme. Corporate identity alebo firemná identita je správna cesta ako ho získať a udržať. Podporuje ho svojimi vizuálnymi prvkami, ale aj tými, ktoré sú okom nemožné vidieť. Veď si len predstavte, že prídete do reštaurácie, kde vás príjemná a usmievavá obsluha doslova obskakuje. Kde ponúkajú skvelé jedlo a prostredie je príjemné. No nevrátili by ste sa na také miesto znova?

 

Na záver si ešte povedzme, čo patrí pod pojem corporate identity. Môžno sa o niektorých zložkách dočítate aj v ďalších článkoch. Firemná identita teda zahrňuje:

 

 

Ukážky tvorby firemnej identity si môžete prezrieť aj na našej AnimaGrafáckej stránke v časti portfólio – identita.

Späť k článkom