Často vyberáme písma, ktoré v nás na prvý pohľad vyvolajú „wow“ efekt. Psychologický pohľad na vec bohužiaľ pravdivo ukazuje na to, že navrhované hoci pekné písma v skutočnosti nie sú tým, čo koncového používateľa skutočne zaujíma. Dosť nám totiž záleží na estetickej stránke (čo samozrejme nie je zlé) a použití moderného písma, ktoré zaujme a zabúdame na to dôležité – funkčnosť.
V podstate ide o to, že priemerný používateľ vníma viac veľkosť písma ako jeho typ. Výskum ukázal, že ľudia chcú väčšie a jednoduchšie písmo, a že väčší typ písma vyvoláva silnejšie emócie v čitateľoch textu. Na základe údajov zo spomínaného výskumu vieme, že ľudia chcú jednoduchý, veľký, ľahko čitateľný typ písma. A čo znamená veľký typ písma? Pýtate sa aký veľký font máte použiť pri tvorbe webdizajnu? Z nadpisu už vieme, že pri výbere písma pre web sa riadime pravidlom „väčšie je lepšie“. Podľa odborníkov je to 16 a viac pixelov.